Don't let 'em say you ain't beautiful.

"Ni kollar snett, men vet inte vad jag gjort..
Vad jag har gått igenom, ni har bara trott,
att ni kunde fatta, att ni kunde förstå,
att jag var bara någon man kunde titta ner på."
"Ni kollar på mig, på ett sätt som faktist svider,
Ni skrattar bakom ryggen och har gjort i alla tider."
"Det är svårt ibland, att hålla huvudet över marken,
men jag måste kämpa på, visa att ni inte knäcker mig."
"Ni säger att jag klagar, men ni känner inte mig.
Så ta åt er av orden, sköt er själv"
Folk tror sig för mycket, dom tror dom vet allt om alla och förstår inte att det gör lika ont för andra, som det gör för dom. För det är så, ett litet ord kan göra ont.
Spelar ingen roll om det är på skoj eller om en själv inte tycker att det är så farligt, för ni vet inte hur det känns för andra. Så tänk en extra gång innan ni säger något, för ord kan faktist såra.
Jag vet inte vad det är med mig just nu, men jag tar åt mig av allt.
Och när jag ser folk skratta åt någon eller säga elaka saker till den, det gör ont i hela mig verkligen.
Typ om någon säger att någon är ful osv, vem bestämmer vad som är fint/fult?
Åh, blir arg bara jag tänker på det.
Nej men meningen med detta inlägget var att jag tycker alla ska lägga ner med skitsnack, elaka kommentarer & allt vad det är.. & ni som hör alla elaka saker, skit i vad dom tycker.. Ni är vackra precis så som ni är & dom som säger detta till er kan inte ha det så mycket bättre själva.
Ojoj, låter som världens poet, men det är faktist så.
/Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0